- A tavalyi évhez hasonlóan idén is örömmel csatlakozott a DVTK a Rózsaszín Október mozgalomhoz, hiszen minden olyan ügyet szívesen támogatunk, ami a társadalmilag fontos célokat segít.- mondta el dr. Világi Péter, a DVTK kommunikációs igazgatója. -  A Rózsaszín Október mozgalom esetében ráadásul egy egész hónapon keresztül, egészen látványos módon valósíthattuk ezt meg. A DVTK valamennyi látvány-csapatsportágának sportolói és sportszakemberei valamilyen formában viselték, a klub közösségi média felületein pedig egész októberben hangsúlyosak voltak a mozgalmat jelképező rózsaszín színek és motívumok. Bízunk benne, hogy ezzel hozzájárult a klub ahhoz, hogy felhívjuk az emberek figyelmét a szűrővizsgálatok fontosságára! Örülünk, hogy a DVTK labdarúgói által, a mérkőzések előtt viselt pulóverek nagy népszerűségnek örvendtek a DVTK Shop kínálatában, ezért azokat a darabokat, amelyekben a Fizz Liga és MOL Magyar Kupa mérkőzések előtt viseltek labdarúgóink, immár a játékosaink és a szakmai stáb tagjai által dedikálva, limitált számban a DVTK Shopban lehet vásárolni a szerdai naptól, az ebből befolyt összeggel pedig a Mellrákinfó Egyesület munkáját támogatja majd a klub.


A mellrák elleni küzdelem világnapja minden évben október 1., ebben a hónapban pedig nemzetközileg is kiemelt figyelmet kap a mellrák elleni küzdelem, amelynek ékes szimbóluma a rózsaszín színvilág. A kezdeményezés célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a betegség korai felismerésének fontosságára.


 Hazánkban a mozgalom élén jár a Mellrákinfó Egyesület, amely kiemelten kezeli a betegség kapcsán felmerülő kérdéseket, és segít annak betegség megelőzésében, illetve segíti az emlőrákkal élők és családtagjaik támogatását.


  Magyarországon évente közel 9500 nőnél diagnosztizálnak emlőrákot, ami azt jelenti, hogy minden tizedik nőt érint élete során. A betegség korai stádiumban azonban jól szűrhető: az 5 éves túlélési arány közel 95%, ha időben felismerik. Ennek ellenére a meghívót kapó 45–65 év közötti nőknek mindössze 40–50%-a vesz részt az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálaton – ezen szeretne változtatni a kampány. Bár a mellrák többnyire nőknél fordul elő, nem példa nélküli a férfiak körében sem. A mellrákszűrésről és többek között az önvizsgálat lépéseiről a mellrakinfo.hu oldalon minden részletes információ megtalálható.

A DVTK Shop kínálatában felnőtt méretben 11.990 forintos áron, míg gyerek méretben 7990 forintos áron elérhetővé vált a DVTK labdarúgói által is viselt rózsaszín kapucnis pulóver, amelyet személyesen az ajándékboltban, vagy online a shop.dvtk.eu oldalon keresztül is meg lehet vásárolni.

A Rózsaszín október végeztével novemberben a férfiak egészsége kerül az előtérbe. A Movember (a moustache és a november szavak összevonásából létrehozott szó, "bajszos november") célja arra ösztönözni a férfiakat, hogy beszéljenek egészségügyi problémáikról, járjanak szűrővizsgálatokra, és fordítsanak nagyobb figyelmet az egészségmegőrzésre.